Stemningen var høy da GC Riebers årlige innovasjonskonkurranse gikk av stabelen for tredje gang!
Fredag 9. desember fulgte over 150 ansatte spent med da deltakerne i «Innovation Challenge» skulle presentere sine bærekraftige og innovative løsninger i Media City.
Deltakerne har siden september jobbet i team på kryss og tvers av både fagfelt, selskap og land, for å finne svar på utfordringer på viktige tema for GC Rieber:
- Klimanøytral eiendom
- Miljøportal for Shipping
- Bærekraftig digitalisering
- Synliggjøring av Co2-avtrykk
- From waste to value
- Nye, sunne produkter til forbrukermarkedet
Nivået var skyhøyt, og det er ingen tvil om at løsningene som ble presentert går hånd i hånd med GC Riebers forretningsprinsipp nr. 7 som sier: «Ære være den som får to strå til å vokse hvor det før var ett»!
Etter å ha sett alle presentasjonene skulle publikum og jury samlet stemme frem vinneren. Det var stor begeistring da eeZeeNutrition, med et team som hadde kommet hele veien fra India, gikk av med seieren!
Som premie får vinnerlaget en tredagers workshop, med mål om å videreutvikle ideén til neste nivå.
«Vi er både imponert og stolt over det vi har sett i dag» sier innovasjonsdirektør Fredrik Harloff. «Innovation Challenge har blitt en veldig viktig plattform for innovasjon i GC Rieber Gruppen, og flere av våre satsningsområder har hatt sitt utspring i denne konkurransen. Nå gleder vi oss til fortsettelsen og veien videre for alle årets ideér».